ATY ENERGY
جستجو کردن
فروش انواع سیم و کابل با تنوع برند و قیمت
تضمین کیفیت در تأمین انواع سیم و کابل
کوتاه ترین زمان در تأمین و تحویل کالا
ارتباط با تولیدکنندگان جهت بهبود کیفیت و تحویل به موقع
تأمین کالای سیم و کابل خریداران عمده
همکاری با تأمین کنندگان سیم و کابل جهت فروش بیشتر
Previous slide
Next slide

کابلSTP چیست ؟

STP مخفف Shielded Twisted Pair به معنی جفت سیم به هم تابیده محافظت شده است. کابل STP نوع خاصی از کابل مسی است که در سیم کشی تلفن و شبکه LAN استفاده می‌شود.

یک شیلد، جفت سیم به هم تابیده شده را محافظت می‌کند که از این محافظ یا شیلد به عنوان سیم زمین نیز استفاده می‌شود.

این نوع کابل به 4 دسته کلی تقسیم می شوند. در ادامه توضیحات کامل ارائه می شود.بر خلاف کابل های UTP ، در کابل های STP ، جهت کاهش بیشتر تداخل الکترومغناطیسی و فرکانس رادیویی، شیلد را زمین می‌کنند.

جهت کاهش القای متقاطع یا الکترومغناطیسی بین هر جفت سیم دو سیم مسی عایق شده به دور یکدیگر تابانده می‌شوند. هر سیگنال به هر دو سیم به هم تابیده شده نیاز دارد.

در کابل‌های STP معمولاً یک یا چند جفت به هم تابیده شده در یک غلاف واحد ساخته می‌شوند. جفت اضافه در خانه‌ها می‌تواند به عنوان رزرو و یا در صورت نیاز برای استفاده از مودم استفاده شود.

کابل STP هنگامی که دارای چندین جفت به هم تابیده شده هستند، هر جفت با یک کد رنگی منحصر به فرد مشخص می‌شود در کاربردهای مختلف آنالوگ یا دیجیتال و اینترنت این کدگذاری توسط رنگ تمایز بین جفت سیم‌ها را آسان‌تر می‌کند.

در کابل‌های STP برای اتصال به تجهیزات و ایجاد  یک ارتباط مطمئن  از کانکتورهای RJ-45 ، RS-449، RS-232 و RJ-11 استفاده می شود.

تفاوت کابل های STP , FTP, S/FTP و UTP  در چیست؟

به صورت اجمالی در این قسمت تفاوت بین انواع کابل‌های STP را بررسی می کنیم.

کابل STP دارای ۴ جفت به هم تابیده شده است که دارای یک شیلد محافظ برای کاهش تداخل الکترومغناطیسی می‌باشد انواع مختلفی از این نوع کابل وجود دارد به عنوان مثال   کابل FTP (foil twisted pair) و کابل دارای فویل و شیلد S/FTP

کابل FTP

کابل  FTPدارای یک حفاظ سبک‌تر فویلی می‌باشد. در این نوع کابل باید جهت جلوگیری از پاره شدن کابل هنگام نصب به شعاع خمش و نیروهای کششی وارد بر کابل توجه شود.

کابل S/FTP

برای جلوگیری از پاره شدن کابل در هنگام کابل کشی در کابل‌های اس تی پی از یک بافت محافظ ضخیم برای محکم‌تر شدن کابل استفاده می‌شود.

کابل UTP

UTP رایج‌ترین کابل‌های جفت به هم تابیده شده‌ای که در مناظر استفاده می‌شود کابل UTP است. برخلاف کابل‌های STP  یا S/FTP کابل‌های UTP دارای حفاظت فیزیکی در مقابل تداخل الکترومغناطیسی نیستند، در عوض کابل‌های UTP به فیلترها متکی هستند.

تفاوت اصلی همه این کابل‌ها در طراحی آنهاست با این حال هدف استفاده از همه آنها یکی است.

ارائه اتصال مطمئن به تجهیزات و سخت‌افزارهای ارتباطی

نرخ انتقال داده در کابل‌های STP

کابل STP در دسته بندی‌های مختلفی ساخته می شوند. امروزه کارایی ترین و محبوب ترین آنها Cat6  ، Cat5e ، Cat6a وCat7  هستند.

در جدول زیر به طور دقیق پهنای باند و حداکثر نرخ انتقال داده دسته های مختلف مقایسه شده است.

جهت خرید کابل شبکه به صورت عمده اینجا کلیک کنید.

منبع:

 https:// www.techtarget.com

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر نوشته ها 

پیمایش به بالا