ATY ENERGY
جستجو کردن
آتی انرژی حامی انرژی پاک
طراحی، نصب و فروش تجهیزات سامانه های فتوولتائیک
فروش انواع سیم و کابل
تأمین کالای خریداران عمده
همکاری با تولیدکنندگان جهت فروش بیشتر
Previous slide
Next slide

آشنایی با انواع کابل اعلام حریق

کابل اعلام حریق کابلی است که برای انتقال سیگنال های اعلام حریق استفاده می شود. آنها معمولاً از دو یا چند هادی ساخته می شوند که هر کدام دارای سیم های عایق متعددی هستند که از میان آنها عبور می کنند.

کابل های اعلام حریق معمولاً از مواد ترموپلاستیک و مس ساخته می شوند و در برابر شعله و حرارت مقاوم می شوند. آنها همچنین دارای درجه بالایی از انعطاف پذیری هستند که آنها را برای استفاده در فضاهای تنگ مناسب می کند. از آنجا که آنها برای استفاده در سیستم های اعلام حریق طراحی شده اند، با تمام استانداردهای ایمنی انطباق لازم را دارند.

کابل اعلام حریق در چند نوع مختلف وجود دارد که می شود از آنها برای ساختمان های مسکونی یا تجاری استفاده کرد. در ادامه مقاله در مورد انواع کابل اعلام حریق توضیح داده شده است.

کابل اعلام حریق 

کابل اعلام حریق به علت مقاوم بودن در برابر حرارت و شعله در سیستم های اعلام حریق و اطفای حریق برای حفاظت در مقابل آتش سوزی و بالا بردن قابلیت اطمینان سیستم استفاده می شود.

انواع کابل اعلام حریق

 

کابل (Fire-Power limited Riser)FPLR

کابل  FPLRنوعی کابل داده است که برای استفاده در رایزرهای دارای درجه آتش محدود شده است. آنها معمولاً در محیط های تجاری یا سازمانی استفاده می شوند که در آن نصب کابل های داده استاندارد به دلیل احتمال آتش سوزی مجاز نیست.

این کابل ها برای رعایت استانداردهای ایمنی آتش نشانی خاص طراحی شده اند و اغلب با پوشش خاصی ساخته می شوند که به جلوگیری از گسترش شعله کمک می کند. آنها همچنین نسبتاً گرانتر از کابل های داده استاندارد هستند، بنابراین اگر قصد استفاده از آنها را برای پروژه خود دارید، به این نکته توجه کنید.

کابل های اعلام حریق FPLR در اندازه ها و پیکربندی های مختلف موجود هستند، بنابراین در انتخاب کابل مناسب دقت نمایید.

کابل FPLR شیلددار

کابل اعلام حریق FPLR شیلددار نوعی کابل است که به طور خاص برای سیستم های اعلام حریق طراحی شده است. دارای دو هادی مسی عایق شده و یک لایه محافظ فویل آلومینیومی است که از سیگنال در برابر تداخل الکترومغناطیسی (EMI) و تداخل فرکانس رادیویی (RFI) محافظت می کند. علاوه بر این، کابل محافظ FPLR دارای یک ژاکت PVC است که به محافظت از هادی ها در برابر آسیب کمک می کند.

وقتی صحبت از سیستم های اعلام حریق می شود، قابلیت اطمینان بسیارکلیدی است. به همین دلیل است که انتخاب نوع مناسب کابل بسیار مهم است. کابل FPLR شیلددار معمولاً در ساختمان هایی که سطوح بالای EMI یا RFI وجود دارد، مانند مراکز داده، اتاق‌های کامپیوتر و تاسیسات مخابراتی استفاده می‌شود ،  که در آنها از پیکربندی های مختلف از جمله STP ، کواکسیال و چند هادی استفاده شده است.

کابل FPLP

کابل‌های FPLP کابل‌های اعلام حریق ویژه‌ای هستند که برای برآوردن نیازهای یک فضای پلنوم طراحی شده‌اند. فضای پلنوم فضایی در ساختمان است که برای تهویه و گردش هوا استفاده می شود، مانند اتاق زیر شیروانی، فضای سقف کاذب یا طبقه مرتفع. از آنجایی که این فضاها برای گرمایش، سرمایش و سیم کشی برق مورد استفاده قرار می گیرند، در صورت عدم محافظت مناسب می توانند خطر آتش سوزی جدی داشته باشند.

کابل های FPLP با یک پوشش ویژه تولید می شوند که به سرکوب گسترش آتش کمک می کند. آنها همچنین دارای رتبه بندی توان محدودی هستند، به این معنی که فقط می توان از آنها برای تامین انرژی دستگاه های ولتاژ پایین مانند آشکارسازهای دود و آلارم استفاده کرد.

کابل FPLP شیلددار

کابل محافظ FPLP نوعی کابل الکتریکی است که به محافظت در برابر تداخل الکترومغناطیسی و تداخل فرکانس رادیویی کمک می کند. این کار را با استفاده از یک لایه عایق فویل برای احاطه کردن هادی ها انجام می دهد، که به جلوگیری از نفوذ سیگنال های ناخواسته به کابل و تداخل با سیگنال در حال انتقال کمک می کند که آن را برای استفاده در مکان هایی که نویز الکتریکی یا تداخل الکترومغناطیسی زیادی وجود دارد، مانند کارخانه ها یا سایر تنظیمات صنعتی، ایده آل می کند.

کابل(NPLF(Non-Power Limited Fire Alarm

کابل های اعلام حریق NPLF نوع خاصی از کابل ها هستند که در سیستم های اعلام حریق مورد استفاده قرار می گیرند. آنها را “غیر توان محدود” می نامند زیرا می توانند هشدارهای آتش را حتی زمانی که برق به سیستم وارد نمی شود ارسال کنند. این مهم است زیرا به این معنی است که اعلام حریق حتی در صورت قطع برق همچنان کار می کند. کابل های اعلام حریق غیر توان محدود نیز ضد شعله هستند، به این معنی که در صورت آتش سوزی احتمال آتش سوزی کمتری دارند.

کابل‌NPLFP (Non-Power Limited Fire Protective)

کابل ضد حریق NPLFP یک کابل اعلام حریق است که به طور خاص برای محدود کردن گسترش آتش طراحی شده است. این کار را با محدود کردن جریان گازهای قابل احتراق و شعله‌ها انجام می‌دهد که به مهار آتش کمک می‌کند و در عین حال زمان ارزشمندی را برای پاسخ‌دهندگان اضطراری برای رسیدن به صحنه فراهم می‌کند.

کابل‌های NPLFP با یک سپر محافظ آتش ساخته می‌شوند که مقدار حرارتی را که می‌تواند از هادی محافظت‌شده به مواد قابل احتراق اطراف آن در صورت آتش‌سوزی منتقل کند، محدود می‌کند.

برای تهیه کابل اعلام حریق از طریق را های ارتباطی زیر می توانید با ما تماس بگیرید.

منبع:www.tevelec.com

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر نوشته ها 

پیمایش به بالا